NFL – US Ulusal Futbol Ligi ve Adobe Inc. 4 Eylül’de şöyle bir açıklama yaptılar; NFL.com ve NBCSports.com ‘da ulusal futbol müsabakalarının canlı olarak yayınlanması için Adobe teknolojileri kullanılacak. Böylece bütün müsabakalar ilk kez internet üzerinden canlı olarak da takip edilebilecek. Futbol fanatizmi düşünüldüğünde bunun anlamı gerçekten çok büyük.

Maçın Skoru: MS Silverlight 0 – Adobe Flash 1

Geçtiğimiz haftalarda NFL bu konuda Microsoft Silverlight teknolojilerini kullanacağı yönünde bir açıklama yapmış ve NBS Sports sitelerinde olimpiyat oyunları esnasında pek çok video Silverlight desteği ile yayınlanmaya başlamıştı. Ama görünen o ki, performans ve yaygınlık açısından açık ara önde olan Flash Player yarışı önde kapattı ve tercih nedeni oluverdi.

MMİstanbul

Global ölçekte internete erişim sağlayan bilgisayarlarda Flash Player kurulu olma oranı %98‘lerde iken, NFL büyük ihtimalle, fanatik izleyici hedef kitlesini de göz önünde bulundurarak bilgisayarlarına yeni bir program kurdurma / veya olası performans risklerini göze almak istemedi.

Bu durum tabi ki Microsoft Silverlight ‘ın yaygınlaşma adına önemli bir adım atma şansını da kaybetmesine neden oldu.

NBC spor müsabakalarının yüzbinlerce futbol fanatiği tarafından eş zamanlı izlenebilmesi için video streaming aracı olarak Flash Media Server; izleyicilerin oyunları izleyecekleri etkileşimli arayüz tasarlama ve geliştirme için Adobe Flex, Adobe Flash CS3 ve Adobe Photoshop CS3 kullanılacak. İzleyicilerin oyunları izleyebilmeleri için ihtiyaç duyacakları şeyse sadece bilgisayarlarında Flash Player kurulu olması olacak.

MMİstanbul

Kaynak: Adobe Press

aç-kapa İçeriğin rss beslemesi kullanımda değil Yorumlar

Profili Göster
Murat Kgirgin 7/09/2008

bu durumda, google bul getir!

buradaki tüm sitelerde bir güncelleme yapmak gerekecek :-)

Profili Göster
Yağız Gürgül 7/09/2008

Flash FTW!! Diyerek Adobe camiasını kutluyorum :)

Profili Göster
x cem 10/09/2008
Son zamanlarda özellikle yurt dışından yola çıkan ve Adobe’ci arkadaşlarımızın :) güzelce saptırdıkları bir haber geziyor etrafta. Buyurun örneğin aşağıdaki yazıyı bir okuyun; http://www.mmistanbul.com/haber/title/nbc-online-futbol-yayini-icin-silverlight-yerine-adobe-flash-platformunu-secti Şimdi yazıdaki hatalara gelelim :) NFL (National Football League) hiçbir zaman yayınlarını Silverlight ile yapacağını duyurmadı. Bahsi geçen duyuruyu yapan NBC (National Broadcasting Compan)’dir ve sözü geçen duyuru Olimpiyatların yayını ile ilgiliydi. 2008 Olimpiyatlarının USA içerisindeki yayın hakkına sahip olan NBC Silverlight 2.0 kullanmaya karar verdi ve tüm olimpiyatların yayınları Silverlight 2.0 ile yapıldı. Yani ortada bir üründen vazgeçme gibi bir durum yok :) Gelelim haberde bahsi geçen Sunday Night Football yayınlarına; bu yayınlar NFL ve NBC Sports tarafından ortaklaşa olarak yapılıyor ve yayınların yapılması için kullanılacak teknolojinin seçiminde yetkili taraf ise NFL. NFL’in kararı ise Flash’tan yana olmuş. Tüm bu detayları bilmeden, ilgilenmeden "Silverlight yerine Flash’a geçildi" gibi abuk bir sonuç çıkarmaya çalışmak çok yanlış. Olimpiyatların yayını ile Sunday Night Football’un yayınını aynı yayınmış gibi kabul edip :) (eh işlerine öyle geliyor) "İşte değiştirdiler, vazgeçtiler" nidaları gerçekten komik. İlgilenenler Adobe’nin basın açıklamasını okusun bakalım Olimpiyatlardan bahsedilen bir cümle var mı :) Aslında Flash’ın veya Flash severler ve sosyal toplulukların böyle fake girişimlere ve spot haberlere ihtiyaçları olduğunu düşünmüyordum. Flash’ın güçlü olduğu yanlar var ve sektörde tabi ki yeri var. Ama herhalde Silverlight artık iyice korkutmaya başladı ki haberlerde saptırmalar ortaya çıkıyor. Bu arada yeni bir haber daha veriyim :) Silverlight’ın sonraki sürümlerinde H.264 MPEG 4 ve AAC desteği geleceği yapılan duyurular arasında. Flash’a kıyasla bu kadar yeni bir teknoloji olarak SL’in aldığı yol özellikle yol/zaman :) adına gerçekten muhteşem, işte bu yüzden Microsoft’u seviyorum. Sağlıcakla kalın ;) Daron Yondem

Daron’un yorumu

Gayet Ilginc bir yazi paylasmak istedim saglicakla kalin ;)

Profili Göster
Fikret AKIN 11/09/2008

Yanlış anlamayın ama bu bir şaçmalık bence. Adobe silverlight karşıtı bir yazı yayımlamıyor ama biz Türkler herşeyin karşıtını düşündügümüz için hemen yayım yapıyoruz. Ria talks’ ta yanlış anlamadıysam Adobeci bir arkadaş sunumunda silverlight kullanmaya karşıyım dedi. Ve bunu orda en az 2-3 microsoft uzmanı varken söyledi. Şimdi soruyorum kim hangi microsoft uzmanı flash için kullanmayın kötüdür dedi?? Yapmayın arkadaşlar böyle giderse yazılımcılar arası soğuk savaş dönemi başlıyacak ve bundan herkes zarar görücek.

Saygılar, Fikret AKIN | Uygulama Geliştirme Uzmanı

Profili Göster
Yağız Gürgül 11/09/2008

En azından Adobe’cular Microsoftçular gibi RIA konferansında kalkıp Adobe posterinin önüne geçip, "Evet Adobe konferansına gelip reklamımızı yaptık haha" diyerek video çekmiyorlar :)

Yorum sizin…

Profili Göster
Safa kızılkaya 11/09/2008

@x cem, @Fikret Akın ve Daron Yondem;

Şurada sizin yaklaşımınızı doğrulayan bir haber var: NBC did not drop silverlight in favor of flash

Şuralarda ise MMistanbul’daki haberi doğrulayan kimi haberler var.

NBC Sports forgets Silverlight after Olympics, returns to Flash

NBC Drops Silverlight NBC Returns to Adobe Flash for NFL

Peki kime inanacağız?

Ben bir yayıncı olsaydım, yayın hakkı için bir avuç para dökseydim, sonra da o yayın hakkını broadcast edip yeniden paraya dönmek isteseydim, bunun için de elimdeki tek kanal ancak www ortamı olsaydı Silverlight’ı kullanmazdım.

Aklı başında hiç bir yayıncı da kullanmaz.

Niye? Performans kıyaslamasına hiç girmesem bile, sadece yaygınlık kriterini baz alıp, en yaygın olana yani Flash’a yatırım yapardım.

Peki neden NBC, Flash dururken, Flash tabanlı yayıncılığı öteden beri zaten yaparken, Silverlight’ı tercih etti?

Belki de Microsoft Silverlight’ın daha da yaygınlaşması için, Olimpiyat yayınını bir fırsat olarak değerlendirdi ve NBC’ye "reddedemeyeceği bir teklifle" gitti.

NBC ve MSNBC ilişkisini anımsatayım:)

NBC’de düşündü taşındı, "hadi bu kez de böyle olsun" dedi.

Akla uygun bir varsayım.

NFL maçlarında yeniden Flash ortamına dönülmüş olması da olimpiyat sürecindeki silverlight-NBC birlikteliğinin geçici ve Microsoft destekli bir kampanya olduğu varsayımımı destekliyor.

"Yeniden Flash" diyorum çünkü NBC tv showlarının episodlarını öteden beri zaten Flash ile yayınlıyor. Yani, NBC’nin Flash Tabanlı yayıncılık ile ilgili güçlü bir altyapısı zaten var.

Link:

NBC show episodlarını Flash ile yayınlıyor

Son tahlilde, MMistanbul konuyu saptırmıyor, sadece aktarıyor. Üstelik, haberi daha da derinleştirebilecekken ve benim yukarıda yaptığım gibi nesnel temeli olan bir varsayım geliştirip sutre gerisini görebilecekken, kibarlık edip izlenimci bir tutum takınıyor.

Görünen o ki bu kibar tutum bile, Yurdumuzdaki Microsoft fanatiklerini kızdırabiliyor.

O zaman ben de biraz kızayım :

Yahu, siz fanatiklik yapınca oluyor da, biz yapınca niye olmuyor?

Neymiş, Hangi platformda yayın yapılacağına NBC değil de NFL karar veriyormuş.

Nerden biliyorsunuz? NFL size resmi bir açıklama mı yaptı? Hayır. Sizde Dan Rayburn’ün yorumunu baz alarak bunu öne sürüyorsunuz.

Ben olsaydım mesela, haberde Silverlight kelimesini kullanmazdım bile. Microsoft’un Çakma Flash’ı derdim. Flash görünümlü Şahin’i derdim. Üstelik böyle desem bile herkes Silverlight’tan bahsettiğimi anlardı.

Hem siz Microsoft fanatikleri, bırakın Flash çakmalarına övgü düzmeyi de şu 15 senede adam edemediğiniz Internet Explorer’e harcayın enerjinizi.

Google Chrome gibi 6 aylık bir bebek bile, nal toplatıyor şaheserinize..

Profili Göster
Fikret AKIN 12/09/2008

Kavğayı ilk başlatan Adobeciler :) Başka bişey yazmaya gerek duymmuyorum ben sözlerimin arkasındayım. Yeri geldi aynı sitede flash ve silverlight kullandım bir müşterim için. Ama sanırım Adobeciler tutumlarına devam ederseler şahsen flash kullanmayı bırakacagım.

Saygılar.

Profili Göster
Murat Kgirgin 12/09/2008

@Fikret , Kavga yok!

Bir haber var, bir haberle ilgili yorumlar var.

Teknik ve etik düzey korunabilirse "neyi tercih etmeliyim? şeklinde soruları olan insanlara objektif bilgi vermek var.

@sefa Kızılkaya, söylediklerine büyük oranda katılıyorum. özellikle "Microsoft’ un reddededilmeyecek teklifi"ne. Hatta bu konuya ufak bir katkı yapmak istiyorum.

Bu yorum daha çok son kullanıcıyı ilgilendiren şeyler içerecek. Biraz silverlight kurcalıyorum, Fırsat bulabilirsem daha sonra da "geliştiriciler" için birşeyler karalamaya çalıacağım.

Öncelikle bir kaç saniyeniz varsa aşağıdaki animasyonu izlemenizi tavsiye ederim. (flash formatında)

Yukarıdaki kısa animasyonda izlediğiniz üzere imparatorluların tarihleri kronolojik olarak basit bir vector animasyonla özetlenmiş. Global ölçekte teknoloji ya da servis geliştiren firmalarda bazı yönleriyle imparatorluklara benziyorlar. Her imparatorluk gibi firmalarında kuruluş, yükseliş ve çöküş hikayeleri var.

Kurulma dönemlerini çeşitli fırsatları değerlendirmelerine, yükseliş dönemlerini rakipsiz olmalarına, ya da rakiplerini ekarte etmelerine, yokoluşlarını da büyük oranda "fiziksel" sınırlarını koruyamamalarına, kuruluş dinamiklerini unutmalarına ya da ufak ufak devletlerin bulundukları yerden koca imparatorlukları "aşındırma"larında olduğu gibi, fiziksel ya da ekonomik büyüklükleri oranında hantallaşmalarına borçlular.Hitit, Roma, Osmanlı, Cengiz İmparatrluğu …

Neyseki günümüz şirketleri kârlılıklarını, sürekliliklerini balta sallayarak, okla adam vurarak filan yapmıyorlar. Fakat günümüz şirkeletinin varolup, yokolmalarını belirleyen en önemli şey rekabet , marka imajı ve marketing denilen mefhumlar.Bizim konumuz yazılım sektörü olmakla beraber, örneğimizden yola çıkarak, malesef" biraz marketing" de konuşmalıyız.

Kısa bir dönem öncesine kadar, yazılımdan gıda endüstirisine, giysiden aklınıza ilk fırsatta gelecek diğer tüketim ürünlerine kadar, ambalaj içerikten daha önemliydi. Cicili bicili bir pakette sunulan bir gofretin tadının size sunulandan çok farklı olduğunu anladığınızda onu bir daha yemeyeceğiniz hatta arkadaşlarınıza da refere etmeyeceğiniz gibi bir durum bugün her firmanın kokulu rüyası.

Bu yüzden hem kullanıcı deneyimleri, hem bu deneyimler sonrasındaki pozitif dönütler firmaların ayakta kalmalarında birincil öneme yerleşti.

Microsoft Silverligt in NBC tarafından "sürekli olarak" tercih edilmeyişi ya da "bir süreliğine" tercih edilmesi ve sonradan "Flash Platformunda" karar kılınması okadar da büyük bir haber değil. Microsoft imparatorluğu içinde yer alan NBC’ nin olimpiyat döneminde 50 milyon insana "silverlight player" kurdurulması için bir yayılım (işkence) metodu uyguladıysa bu hince bir fikir fakat kötü bir marketing stratejisidir!

İnsanlar artık kendilerine birşey dayatılmalarını istemiyor. Hatta bunu Amerika ve Avrupa Birliğindeki Ticaret Mahkemeleri de istemiyor. Bu yüzden Microsoft Anti _Tröst / Tekel davalarında kaybetme şampiyonu bir şirketttir.

Ve Adobe ya da başka firmaların muhtemel davalarından ve götürülerinden çekindiği için İe 7 ve IE8 icerisine Silverlight Player’i embed edmemistir.

(Microsoft , Java /Sun, AOL, Nestcape, adını duymadığımız minik minik firmların iş modellerini işletim sitemine "koyduğu" icin sayısız dava da tazminata mahkum olmuştur.)

Tekrar etmek gerekirse, NBC -NFL’ in Adobe Flash’ i tercih etmesi sıradan bir haberdir. Haber olrak buraya eklenmese bile olurdu!

Burada haber olabilecek ya da son kullanıcıdan, geliştirici adayına, geliştiriciye, proje yoneticisinden, yazılım geliştici bir firmanın sahibine kadar herkesin sorması gerek soru şudur!

video.msn.com neden hala Flash?

http://video.msn.com/video.aspx?mkt=en-us

MMİstanbul

Soapbox.com adıyla ve youtube’ un en dişli rakibi olacağı iddiasıyla piyasaya sürülen şimdi adı video.msn.com, diğer video servislerinde görülemeyecek bir oranla (hatta Adobe.com da kullanılan total flash alandan bile fazla) Adobe Flash kullanıyor?

Üstelik Silverligt’ ın eşsiz video stream kabiliyetine rağmen?! Silverlight 1.0 Beta, Silverlight 1.0, Silverlight 2.0 Beta! 3 yıla yakın süredir geliştiren bir ürünün hem global iş dünyasında, sosyal networklerde kullanılır bir ürün haline getirmiyorsunuz.

Hem de bunu kendi portallarınızda kulanmıyorsunuz. Halen.

Silverlight Videoları içerisinde arama yapabileceksiniz!

Bundan 6 ay kadar önce Blog Konferansı adlı bir etkinlikte, Microsoft adına yetkili Nuri Çankaya beyefendi, "Blog Konferansı" na sponsor olmaları hasebiyle bir konuşma yapmıştı. Orada bu ekim ayından itibaren geliştirdiğimiz silverlight 2.0 teknolojisi ile artık video icerisinde arama yapabileceksiniz minvalli bir şey söylemişti. Sonrasında tabii alkış kıyamet, gençler büyülenmiş gibiydiler. Video içerisinde arama yapmak ha?

500 insanın içerisinde Nuri bey’ i üzmeyelim diye aranın olmasını sabırsızlıkla bekledim ve yalnız olduğu bir anı kollayıp "cue point"den bahsettim, "Flash Video" formatı içerisinde yaklaşık 6 yıldır arama yapabilirsiniz dedim. Neyse magazini bırakalım…

Silverlight bir Markadır.

Silverlight sektorel bir yenilik ve inovasyondan ziyade ortada teknolojisi yokken adı olan Microsoft’ un uzun yıllar şaşı baktığı "RIA" kavramına , bu alanda da geride kaldık şeklinde el yordamıyla giriştiği bir marketing stratejisidir.

Macromedia Inc. ‘ in 2001 yılında Flash teknolojisinden yola çıkarak ortaya attığı RIA (Rich Internet Applications (zengin Internet Uygulamaları) na 2007 yılında ortaya attığı Rich Interactive Applications( Zengin Interaktif Uygulamalar) seklinde ufak bir kelime oyunuyla cevap vermeye calismaktadır. Macromedia ve sonrasinda Adobe firması tarafından düzenlenen MAX a yanıt olarak MIX i secmesi gibi. Silverlight ‘ da Microsoft’un trend takibinin sonucudur.

Evet bunlar çok güzel de Microsoft Silverlight ile gelştirilmiş hem teknik anlamda hem estetik olarak beni etkileyen bir uygulama henuz göremedim.

İşletim sistemi, kelime işlemci, veritabanı sunucusu, uygulama gelistirme platformları, medya, programlama dilleri, oyun konsolu, cep telefonu,fare, klavye, joystik, gaz padalı, araba dümeni…

Microsft’ un henüz el atmadığı bir kaç alandan birisi de "çocuk bezi". Benden tavsiye o pazar doldu.

Microsoft İmparatoluğu’ nun yazımın başındaki imparatorlukların çöküş süreclerini gösteren animasyondakine benzer durumunu özetleyen pek güncel olmayan grafik aşağıda..

MMİstanbul

Yukarıdaki grafiğe göre henüz RIA cephesi açılmamış.

Karşısında kimler var? Flex , Flash, AIR, Open Lazslo, JavaFX…

Microsoft’ un marketing stratejisi RIA konusunda ne kadar başarılı olacak göreceğiz.

Flash , Mimar Jonathan Gay’ in oğlu geometrik şekilleri öğrensin diye "oyun" amaçlı bir yazılım olarak geliştirdiği bu garip yazılım, bugün SAP’ in arayüz katmanında kullandığı, online reklamcılığın, e-learning sektörünün,mobil endüstrisinin, eğlence ve media endüstirilerinin, tasarım sektörünün öyle pek kolay vazgecemeyeği bir noktaya ulaşmış.

Marketing stratejisini de aşağıdaki adres özetliyor.

neden-flex-air-flash-platformu-ve-coldfusion

Profili Göster
x cem 14/09/2008
@Sefa Kizilkaya "Nerden biliyorsunuz? NFL size resmi bir açıklama mı yaptı? Hayır. Sizde Daron bey’in yorumunu baz alarak bunu öne sürüyorsunuz."
@Daron Yondem Bahsi geçen duyuruyu yapan NBC (National Broadcasting Compan)’dir ve sözü geçen duyuru Olimpiyatların yayını ile ilgiliydi. 2008 Olimpiyatlarının USA içerisindeki yayın hakkına sahip olan NBC Silverlight 2.0 kullanmaya karar verdi ve tüm olimpiyatların yayınları Silverlight 2.0 ile yapıldı. Football yayınlarıni NFL ve NBC Sports tarafından ortaklaşa olarak yapılıyor ve yayınların yapılması için kullanılacak teknolojinin seçiminde yetkili taraf ise NFL. İlgilenenler Adobe’nin basın açıklamasını okusun bakalım Olimpiyatlardan bahsedilen bir cümle var mı…

Bunlar yorummu diyip tartismaya cekmek istemem kimseyi!…neyse

Son olarakda sunu sormak isterim karsinizdaki musteri yada calistiginiz sirketin kararlari dogrultusunda sizden microsoft urunlerinden baska bir urun kullanilmamasi istenirse sizler isi yapmaktan vazgecersiniz veya isten ayrilirsiniz degilmi. Tersini sorarak cevap vermessiniz degilmi… :)

Profili Göster
Murat Kgirgin 23/09/2008

müthiş birşey!

Microsoft’un msn.com ‘u an itibariyle yüzlerce pixel’ i Adobe Flash içeriğe ayırmış. En populer global protallardan biri olan msn.com çok akıllıca bir reklam formatını da e-marketing sektörüne kazandırmış oldu.

tabii bir soru da aklımızı kurcalıyor. Microsoft neden Silverlight’i tercih etmiyor?

MMİstanbul

=>http://www.msn.com/

edit: hedef url silverlightmış. Düzeltir özür dileriz:-)

http://imapc.lifewithoutwalls.com/

Profili Göster
Murat Kgirgin 3/10/2008

bir de şuna bakalım:-)

silverlight-app-uses-flash-to-work/

ekmek arası makarna…

Profili Göster
Daron Yöndem 25/10/2008

@Yağız Gürgül

Bizim çektiğimiz video nette yayında. Tekrar izleyebilirsiniz. "Reklam yaptık" deyimi geçmediği gibi reklam da yapmadık. Dinleyicilere Silverlight’ın RIA dünyasında yerini anlatmaya çalıştım. Reklamcılık ve pazarlamadan pek anlamam, uzmanlık alanım da değildir. Aktarılan teknik içeriği bu şekilde algılamanıza üzüldüm.

Doğrudur sonrasında bir video çektik ve Adobe sponsorluğunda da olsa bir RIA etkinliğinde Silverlight’a yer verildiğinden bahsettik. Bu durumun hem mmistanbul adına hem de etkinlik adına olumlu bir görüş aktarımı olduğunu düşünüyorum. Nahoş bir durum yok ortada.

@Safakizilkaya

Haberlerden hangisine inanacağınız tabi ki size kalmış. Ben ancak yazımdaki tüm bilgilerin doğru olduğunu kişisel olarak destekleyebilirim. Olmadı bana mail atarsanız tarafına ulaşan basın açıklamalarını paylaşabilirim. Maalesef linklerini bulamadım şu an, bana doğrudan mail gelmişti.

NBC neden SL seçti bilemiyorum, fakat seçti :) Size göre mantıklı olmayabilir fakat NBC’ye göre sanırım mantıklıymış. Bunun üzerine yorum sarmak ancak hayal gücü olur. Ha tabi NBC gider başka bir projesinde Flash kullanır aynı biz yazılımcıların yaptığı gibi projeye, duruma özgü olarak işine geleni kullanır. Ben de bir yazılımcı olarak hangisi elimdeki sorunu daha hızlı çözmemi sağlıyorsa onu tercih ederim. Gereksiz fanatizm ancak işimi zorlaştırır ki bu da akıllılık olmaz.

Gönül isterdi ki Copy-Past haber aktarmadan önce MMIstanbul Adobe ile ilişkilerini kullanarak Adobe tarafından bilgi alsaydı. Bilgi doğru olsa ortada zaten bir sorun yok, NBC Silverlight’tan vaz geçip Flash da seçebilir dert değil, mesele bu bilginin bu haberde yanlış olması.

MS fanatikleri diye hitabınızı bir yazılımcı olarak ancak "hakaret" şeklinde değerlendirebilirim. "Fanatizm" beynin kullanılamadığı bir olgudur ve kesinlikle bu durumu kabul edemem. IE konusuna gelince benim elimden kişisel olarak birşey gelmez fakat IE 8 için manzaranın daha parlak olduğunu söyleyebilirim. Diğer yandan Google Chrome gibi legacy code derdi olmayan oluşumların tabi ki proje başlangıcında büyük avantajları olacaktır. Bu çekişmeler beni çok sevindiriyor, çekişme olmazsa MS dahil her firma yeri geldiğinde bayrakları yere serebiliyor.

@Murat

video.msn.com’un Flash seçmesi şu an bir iş kararı olarak çok doğru. Aslında bu durum bile "Silverlight konusunda gereksiz bir fanatizm" olmadığının kanıtı :) Bugüne kadar nerede Silverlight anlattıysam şunu söyledim "İşimize geleni kullanırız". Önemli olan nerede ne olduğunu, "Silverlight’ın ne olduğunu" bilerek ilerlemek. Hiç hakkında fikir sahip olmadığınız bir ürünü kenara itmek hiç de akıllıca olmaz. Gün gelecek tabi ki video.msn.com da Silverlight olacak veya belki de hiç olmayacak :) Fakat gözüken o ki karşımızda fanatikler yok! Akıllıca karar veren insanlar var. Keşke herkes bu bakış açısı ile bakabilse.

Video içerisinde meta araması vs konularına gelince. Flash’ta var olduğu doğru. Blog konferansında tersi mi söylendi? Nuri bey marketing konusundaki uzmanlığını kullanmış. İnsanları işlerini yaptıkları için suçlayacak değiliz herhalde :) Nuri Bey bir MS çalışanı. Ne demesini bekliyordunuz? "Silverlight’a artık var ama Flash’ta zaten vardır!" mı desin? Gerçekçi olun biraz :) Bunu hiçbir Marketing uzmanı yapmaz, ne Adobe’di çalışan ne de MS’te.

"Microsft’ un henüz el atmadığı bir kaç alandan birisi de "çocuk bezi". Benden tavsiye o pazar doldu."

Buna ise ancak gülüyorum. Birincisi Çocuk Bezi üretimi yapıp ekmek parası kazananlarla ilgili sorun nedir ki? :) İkincisi neden tartışmanın seviyesi bu?

Flash sanırım adam akıllı ilk rakibi ile karşı karşıya. Bu gelişmeden mutlu olması gereken "yazılımcılar" görmek yerine ben kızgın fanatikler görüyorum gibime geliyor. Üzücü bir durum, ne Flash babamızın oğlu ne de MS :) Ha ben neden sürekli Silverligt yazıları yazıp seminerleri veriyorum, çünkü bizim ülkemizde şu an o eksik! Flash’la ilgili bilgi aktarımına gönül veren, yazılar yazan bir çok dostum zaten var.

@X Cem Bir müşteri bana (örneğin) sadece PHP kullanarak bu işi yapacaksınız derse işi almam. Çünkü ekibimiz PHP konusunda uzman değil. Uzmanlaşma sürecini de katarsak proje normalin çok üstünde bir maliyete ulaşır ve müşteriye zarar verir. Gerek yok. Bir müşteri "Flash kullanacaksınız!" veya "SL kullanacaksınız" derse her ikisine de "OK" deriz çünkü her iki konuda da zaten çalışıyoruz. Bunlar benim kişisel ve kurumsal cevaplarımdı.

@Murat MS’in reklam alanları için neden Flash’ı tercih ettiği sorusunun cevabını bilmediğiniz için sorduğunuzu zannetmiyorum. Eğer MS’i doğru olanın tersini sadece fanatizm adına yapacak bir kurum olarak görüyorsanız sektörde MS’in duruşunu anlamamışsınız demektir veya kasıtlı olarak MS’i küçümseme eğilimi de olabilir bu :)

"Ekmek arası makarna" konusuna gelince. Bahsettiğiniz adreste bir MS çalışanı yorum yapmış. Onu okumak yeterli olacaktır. Adresteki örneği detaylıca incelemedim fakat yorumda Silverlight’ın Clipboard desteği olmadığ için Flash kullandıldığı yazılı. Ne kadar akıllıca? ve fanatizmden uzak değil mi? :)

Anlamadığım esas nokta nedir bu "MS e çamur at mutlu ol" psikolojisi :) Allah aşkına kaçınız Linux üzerinde Flash development yapıyor :) Şimdi kalkar parmaklar tek tek :) Her neyse ben ima etmek istediğimi ne de olsa dile getirdim.

Profili Göster
Yağız Gürgül 25/10/2008

@Daron Yöndem: Ben sizden bahsetmiyorum. Sunumunuzun sonuna doğru bir kaç kişi yapmıştı bunu. Bir nevi hatıra amacı vardı heralde. Hatta avatarımdaki Adobe posteri önünde çekildi o video.

Ben bu anlattıklarımla ilgili videoyu hiç izlemedim, aramadım, görmedim.. Sadece çekildiğini gördüm.

Profili Göster
Daron Yöndem 25/10/2008

Selamlar,

O videoyu sevgili Ali Rıza Babaoğlan çekti. Sonrasında yanıma gelip benle de konuştu ve videoyu benim blogda da yayınladık. Aşağıdaki linkini paylaşıyorum.

İngilizce: http://daron.yondem.com/PermaLink.aspx?guid=ebe8d1d9-b8dc-4997-a17f-3ecf01d1f569

Türkçesi: http://daron.yondem.com/tr/PermaLink.aspx?guid=36223a6f-483e-4baf-81ad-0c9fe500562f

Bugün Türkiye’de pek alışık olmasak da artık yurt dışında Microsoft aktivitelerinde bile "PHP 5 Development" gibi ilginç oturumlar görebiliyoruz. Zamanla eminim ki Türkiye’de de buna alışacağız, belki de RIA Talks bu yönde bir "ilk adım" olmuştur.

Not:Sağolasın Ali "we are here from MS Turkey Team" demiş ama resmi olarak böyle bir durum yok. Video çekildikten sonra gördüm, düzeltme şansımız olmadı. Ali’inin o dönem "Microsoft Student Partner" olma dışında bir görevi veya yetkisi yoktu.

Profili Göster
Safa kızılkaya 25/10/2008

@Daron Yondem

Yaptığım fanatizm vurgusu bir analoji idi. Her iki şirketin (Adobe, Microsoft) ürünlerini de kullanan birisi olarak fanatizm bana ekmek, para, zaman kaybettirir; herhalde size de.

Doğrusunu isterseniz, C nüfuzlu dilleri her zaman Ecma’ya tercih ederim. Mesela, Action Script eğer C türevi bir dil olsaydı, belki başkaları üzülürdü ama ben sevinirdim. Bu benim eğitimimle ilgili.

Kişisel tercihim, elbette bana maksimum faydayı sağlayacak olandır. Biz bireyler, olgulara faydacı yaklaşırken, şirketler neden faydacı yaklaşmasınlar ki.

Microsoft’un sırf SL yazılımı var diye, Flash’tan -Flash’ın ekonomik faydasından- vazgeçeceğini sanmam.

SL’yi bilgisarıma kurdum. Biraz inceledim ve sonra da kapattım.

Bana geç kalmış bir yazılım. Flash ile epey bir yol aldım, kolayına da vazgeçemem. Ama yeni başlayanlar için elbette bir seçenek olabilir.

Seçenek deyince, teknolojinin paralel seçenekler üretmesi biz kullanıcıların ve yazılım geliştiricilerinin yararınadır. Belki .NET ortamında yazılım geliştiren arkadaşlarımız dil yapısı nedeniyle SilverLight’ı Flash’tan daha hızlı, verimli kullanacaklardır. Bilemeyiz, zaman gösterecek.

Kapitalist döngünün en tehlikeli hali, alternatifsizliktir. Aldığınız bir hizmetin alternatifi yoksa, endişe etmek için yeterince nedeniniz var demektir.

Ben SL’yi bu açıdan değerlendiriyorum, umarım, gelişir, serpilir ve diyelim ki Adobe paçalarımızı ıslattığında, sıçrayacak bir başka taşımız olur.

Son tahlilde, bir haber burada yayınlanmış, mmistanbul’da yayınlandığı için haklı olarak bardağın dolu tarafı öne çıkarılmış. Bu haber için yanlıştır diyemeyiz, daha önceki yorumumda belirttiğim gibi, haberi destekleyen başka kaynaklar da var.

Eğer bazımız objektiflik ise, kabul ederim, haberin objektif olmayan bir yapısı var.

Ama bazımız objektiflik olamaz. Burası Adobe bağımsız ve genel teknoloji kültürüne adanmış bir site değil. Adobe onaylı ve Adobe odaklı bir kullanıcı topluluğu.

Bu nedenle tıpkı Nuri Bey’in marketing refleksi geliştirmesinde olduğu gibi, burada da Adobe’yi öne çıkaran bir refleksin bulunması doğal.

İyi dileklerimle.

Profili Göster
Daron Yöndem 25/10/2008

Hmm itiraf etmeliyim ben burayı objektif bir platform olarak öngörmüştüm fakat sanırım haklısınız.

Burası bir habercilik sitesi de değil, o nedenle bundan sonraki cümlelerim ne kadar MMIstanbul için geçerli olacak bilemiyorum. Fakat insanlara bir haber veriyorsanız ve bu haberin kaynağını alenen referanslar ile bildirmiyorsanız tüm bu haberin ve kaynaklarınızın doğruluğundan siz sorumlusunuz demektir. Belki MMIstanbul haberi aldığı kaynakları da yazılı geçse söz konusu kaynakların yanlış haber ürettiğine dair tartışabilirdik. Fakat durum böyle olmayınca sorumluluk mmistanbul’a kalıyor. Yorumlardan bahsetmiyorum, doğru bilgi vermekten bahsediyorum. Yorumların başında referans alınan benim blog yazımı incelerseniz aslında olayın ne kadar açık ve net olduğu belli. "Vazgeçtiler" haberi tamamen "eksik bilgi" den kaynaklanan bir durum. Bahsedilen iki yayın birbiri ile alakasız. Bu çerçevede aslında konunun Nuri Bey örneği ile de pek ilişkisi yok. Orada sadece "eksik bilgi" verilmiş. Burada ise "yanlış bilgi" verilmiş. Eksik olan da kısmen yanlıştır denilebilir :) fakat arada fark olduğu kesin. Ben demiyorum ki "NFL FLash seçti" haberi yapılırken "XXX de Silverlight seçti" yazılsın :) Aynı Nuri Bey’in yaptığı gibi sadece "NFL Flash seçti" denilerek eksik bilgi verilmesi doğaldır :) hatta bu örnek garip bile gelebilir sadece model üzerinden gitmek istedim.

Ben isterdim ki burada bir sorumluluk alınıp konu araştırılsaydı ve sonunda "Hayır haberimiz doğru, kaynağımız da haberin taraflarından Adobe!" veya "Evet haberi aldığımız kaynak bize yanlış iletmiş üzgünüz" denilseydi. Sonuçta insanlara bilgi veriliyor, bu çok önemli bir sorumluluk. Ben bloguma birşey yazmadan önce bin kere araştırıyorum.

Neyse kısır döngüde aynı konuyu tartışmak da istemiyorum, belli ki kimsenin hatasını düzeltmeye niyeti yok. En azından sizinle diğer konularda aynı fikirde olmamıza sevindim.

Profili Göster
Murat Kgirgin 27/10/2008

@ Daron,

Konu uzun zamana yayıldı ve dağıldı. Bu yüzden kısa kısa birseyler yazmak istiyorum.

  • Öncelikle konunun agresif noktalara taşınması beni çok üzdü. Sözüm herkese..

  • Şahsen benim için hiçbir kurum, özellikle de şirketler kutsal değildir. Eleştiri yoksa itaat vardır. Şirket, ulus, devlet, topluluk farketmez. İtaat kötüdür.

  • MMIstanbul’ un RIATalks’ı RIA icin bağımsız bir tartışma platformu olarak kurguladığı doğru. Ama MMIStanbul’ da Adobe Kullanıcı Grubu olmasına rağmen, markaları değil kavramları tartıştıran bir yer…

  • Şu arama sonuclarına bakarsak, ( Silverlight , javafx , java,PHP, .NET, ) burasının pek de monolitik bir yer olmadığını destekleyecek şeyler görebiliriz.

  • Portallar, bloglar yagınlaşmaya başladığı zamandan beri alemler "habercilik" sitesi oldu. Biz de elimizden geldiğince habercilik yapmaya çalışıyoruz. Mesela sizin .NET bir blog uygulamasının türkçe lokalizasyonunu yaptığınız haberi bile yayınladı. Perl sürüm yapar haber olarak yayınlanır. Ne kadar subjektifiz varın gerisini siz düşünündüşünün..

  • Haberle ilgili olarak, dikkatini cekerim "NFL – US Ulusal Futbol Ligi ve Adobe Inc. 4 Eylül’de şöyle bir açıklama yaptılar; NFL.com ve NBCSports.com ‘da ulusal futbol müsabakalarının canlı olarak yayınlanması için Adobe teknolojileri kullanılacak." şeklinde başlıyor haber. 5N1K kurallarına uygun olarak bir giriş yapılmış. Görüleceği üzereOrtada da kasıtlı bir manipulasyon filan da yok!

  • Kabul, bu haberde köpek adamı ısırıyor, şok edici bir durum yok. Yukarıda da bahsetmeye çalıştığım, NFL, MSN, Microsoft’ un müthiş teknolojisi Silverlight’ ı kullanmaması çok heyecan verici değil. Senin ifade ettiğin gibi reelpolitik bir karar. Öte yandan Kutsal Microsoft kendi teknolojisi olan Silverlight’ı kullansaydı garip bir şekilde adam köpeği ısıracaktı ve bence Microsoft’ un kendi teknolojilerinde ısrarcı olması çok heyecan verici bir haber olabilirdi..

  • MMIstanbul Silverlight’ la ilgili türkçe haberin yayınlandığı ilk kaynaktır. Ben kendi adıma çok heyecanlanmıştım, Flash’ ın dişine göre bir rakip geliyor diye. Fakat bir teknoloji üretcisi firma düşünün ki, müthiş iddialı olduğu bir teknolojiyi reelpolitik ve stratejik nedenlerle kullanmasın. Aradan 3 yıl , 2 sürüm geçsin ortada dişe dokunur bir ürün olmasın. Kendisi bile "akıllıca" davranıp clipboard icin Flash’ i kullansın. Neyse.. Yukarıdaki iki paragraf haberin psikopolitik olarak özeti zaten..

  • MMIstanbul’ da linux uzerinde RIA Development yapan epey bir insan var. Onlar eminim, ortada bolca şirket adı geçtiğinden tartışmaya dahil olmak istemediler. Ben de bu mevzuulari pek sevmiyorum. (microsoft konusu haric. Microsoft bir marka / şirket olmanın ötesinde , bir fenomen..). Yukarıda bahsetmeye calistiklarımın dışında dilimin ucunda sayfalarca yazabileceğim mutlak memnuniyetsizliklerle dolu bir yarı ömür geçirdim. 33 yaşında Microsoft’un yönelimleri sayesinde Ubuntu ve Open Office kullanıcısı oldum! Çevremde yaşıtım pek çok kimsenin bir platfoma bağlı kalmış olmanın çeşitli sıkıntılar yaşamasına neden olduğundan yakındığını da işitiyorum. Bu durum eminim şirketler için de böyledir. Ayağa kalkmış çok popüler olmuş bir projenin MSQL Enterprise lisansa geçirilmesi fazında ağlamaklı olan pek çok insan / firma biliyorum. Konumuz bu da değil ama bu minvalde ve bu deneyimlerin toplamı üzerine epey şey yazılabilir…

  • Microsoft, bu eleştiriler sayesinde, yoğun rekabet ve kullanıcı reputasyonunun öneminin artması sayesinde kendine çekidüzen vermeye başladı. Bunu net (dot net değil) olarak görüyorum. Fakat, a priori diye de bişey var…

  • Biz yine de, en iyisi meseleyi marketingden mühendislik düzlemine çekmeliyiz, bunun için şuradan başlamakta fayda var.

  • Son olarak, seni yakalamışken ozaman soralım. Silverlight 2.0 sürümünü de atladı, ortada hala Business Level bir uygulama goremedik? 3.0 da görebilecek miyiz? :-)

  • MMIstanbul’ da aktif bir okur/yazar olarak katkılarını da bekliyoruz…

Profili Göster
Daron Yöndem 28/10/2008

-Eleştiri ile dalge geçme arasındaki dengeyi doğru kurmak gerek.

"Microsft’ un henüz el atmadığı bir kaç alandan birisi de "çocuk bezi"." demişsiniz.

-Ben burada özellikle markaların tartışıldığını görüyorum. Yukarıdaki yazıların hiçbirinde Silverlight’ın teknolojik açıdan özellikleri ile ilgili bir eleştiri yok.

-.NET blog lokalizasyonunun haberinin yayınlanmasının konu ile alakası nedir? Buradaki yanlış haberi affetirecek birşey mi?

-NFL ile Olimpiyat yayınlarının farklı şeyler olduğu ve bu yayınlara dair "Silverlight’ı bırak Flash’a geç" gibi bir durum olmadığını bir türlü anlamatamadım, anlayamadınız. Haberde yanlış olan nokta da zaten bu!

"Kutsal Microsoft " bu gibi dalga geçmelere gerek yok bence. Kimse böyle birşey demedi, tribün varsa ona oynamaya gerek yok. Bugün Silverlight’ın amacını anlamamış biri olarak sizi Live Mesh ve Windows Azura platformlarını incelemeye davet ediyorum. Microsoft kendi Silverlight’ını kullanıyor fakat Silverlight’ın amacına uygun olarak kullanıyor. Siz hala Silverlight’ı bir Flash muadili olarak gördüğünüz için konuyu hala net değerlendiremiyorsunuz!

-Eminim ki Linux tarafına geçenler de ütopik mavi bulutlar üzerinde yaşamıyorlar veya çok güzel bir şekilde o platformdan vazgeçenlerin hikayeleri de dinlenebilir ama amacımız bu değil. Ben sadece MS’e çamur atarken dünyadaki PC kullanımının artmasındaki faydasının en azından yadsınmamasını isterdim :) Hani hiçmi pozitif yanı yok mu firmanın?

-Business Level uygulamalardan birini KoçSistem müşterisi Arçelik’e sattı! Silverlight 2.0 ile! daha birçok örnek var. Yurt dışında da var MS içinde de var yurt içinde de var. Lütfen gerçek dünyaya geri gelin! Anlamsız sorular bunlar! Yok kimse kullanmıyor biz sadece hava cıva konuşuyoruz SL2.0 ile ilgili! Hay Allah’ım ya… Flash ile SL’in yeri ayrı diyoruz, onu diyorum bunu diyorum hala Flash dünyanızdan at gözlükleri ile bakarak sorular soruyorsunuz. Bir "Merhaba Dünya" deyin artık…

-Bu yorumlarım sanırım epey katkı olmuştur. Aslında bu tartışmaları bir platforma taşısanız canlı canlı bir tartışma programı tadında bir üniversitede yapsak süper olur! Onun haricinde makalelerimi yazgelistir.com’da yazıyorum ve almak isteyen çok sayıda site oluyor. Hepsi de imzamı korumak şartı ile kendileri alıyorlar, rahatlıkla sizin de yayınlama hakkınız var diyebilirim.

yeni üyelik | şifremi unuttum

aç-kapa Yarışma 6. İstanbul Uluslararası Animasyon Festivali (IAFISTANBUL) Yarışması

6. İstanbul Uluslararası Animasyon Festivali (IAFISTANBUL) Yarışması

13-22 Kasım 2009 tarihleri arasında düzenlenecek 6. İstanbul Uluslararası Animasyon Festivali için film yarışması başvuruları başlamıştır. Herkese ...
Kategori: Yarışma

aç-kapa Yarışma Türk Kızılayı Hedef25 Ulusal Fotoğrafçılık Yarışması

Türk Kızılayı Hedef25 Ulusal Fotoğrafçılık Yarışması

YARIŞMANIN AMACI Toplumun genç yaş grubunda Kan Bağışı Bilincine ilişkin farkındalık oluşturmak YARIŞMANIN KONUSU Bir ömürlük umuttur kan SEÇİCİ K...
Kategori: Yarışma

aç-kapa Yarışma SKF Türk 7.Ulusal Fotoğraf Yarışması

SKF Türk 7.Ulusal Fotoğraf Yarışması

Konusu: 2010 yılını Avrupa Kültür Başkenti olarak kutlayacak olan İstanbul’un katılmcılar gözüyle görsel bir belgesini ortaya çıkarmak amacıyla ...
Kategori: Yarışma

aç-kapa Kongre 4. Ulusal Tasarım Kongresi: Tasarım veya Kriz

4. Ulusal Tasarım Kongresi: Tasarım veya Kriz

Türkiye’deki tüm tasarım araştırmacıları, akademisyenleri, tasarımın pozitif katkısı üzerine kafa yoran herkes "tasarım veya kriz" baş...
Kategori: Kongre

aç-kapa Yarışma 3. Uluslararası Ekslibris Yarışması: İstanbul 2010

3. Uluslararası Ekslibris Yarışması: İstanbul 2010

İstanbul Ekslibris Dernegi, Feyziye Mektepleri Vakfı ve Işık Üniversitesi, kitaplar için mülkiyet işareti olarak kabul edilen ve üzerinde estetik dege...
Kategori: Yarışma

üyeler Son Kahramanlar...

stats Kimler Burada? web stats

Son 1 dakika içinde MMIstanbul' da 403 (0 kayıtlı, 403 ziyaretçi) kullanıcı varmış. Login durumda olanlar aşağıda:

Blog Bölümü Blogevi.com'a Taşınıyor

Selam arkadaşlar MMIstanbul’da , tasarımcı ve programcıların blog yazılarını "feedleyerek" MMIstanbul okurlarını MMIstanbul ...

7.500'üncü üyemiz Cem Koç!

Neler Yapılabilir?

500 Hatası Hakkında!

Reklam, MMIstanbul ve Yeni Projeler (Durumumuz Bu Tarzında)

coldfusion mysql ubuntu