Türkiye Online Medya Araştırması
Profili Göster

Internet Explorer'dan kurtulmak için bir fırsat daha: Firefox 3!

Murat Çorlu Tarih: 29/06/2008 Yorum: 17 adet

Okunma : 2357 Tutanlar: Bu yazıyı 3 kişi tuttu.

10 gün kadar evvel, Firefox'un heyecanla beklenen 3. versiyonu duyruldu: http://www.mozilla-europe.org/tr/

Biz web yazılımcıları için Internet Explorer'ın varlığı ve üstüne üstlük en çok kullanılan browser olması ne büyük talihsizliktir bilemezsiniz. Özelleştirilmesi güç, performansı iğrenç, kod yorumlaması komik Internet Explorer yüzünden 2 saatlik işimiz 4 saate, 8 saate çıkar. Bazen deveye hendek atlatmaktan zordur IE'ye birşey anlatmak. IE olmasa, internet teknolojileri daha hızlı ilerlerdi diyorum, artık gerisini siz anlayın.

Son zamanlarda Firefox kullanıcı sayısı büyük bir yükselişte. İnsanlar farkında olmadan kullandıkları IE'nin daha iyi bir alternatifinin olduğunu değişik vesilelerle farketmeye başladılar. Bu konuda özellikle Firefox'un eklentiler ile özelleştirilebilir olmasının büyük payı var. Örneğin; Facebook'u Türkçe olarak gezebilmek için bir çok kişi Firefox kurdu ve eklenti ile işini gördü. Bir aralar oynadığım Travian oyununu daha efektif oynayabilmek için de Firefox kullananların sayısı artmıştı. Zira Firefox ile kullanılabilecek bir eklenti sayesinde oyunda otomatik çözümler ayrıntılı hesaplamalar görülebiliyordu.

Bu ve bunun gibi sebeplerle adından söz ettiren Firefox, yeni sürümüyle daha da bir sağlamlıştaracak gibi yerini. Zira Firefox 2′de görünen bazı performans sorunları Firefox 3′de büyük oranda giderilmiş ve kullanım kolaylığına daha çok eğilinmiş.(bkz: Firefox 3'te Yenilikler)

"Neden rahatımı bozup IE'yi bırakayım ki" diyorsanız daha soruyu sorarken yanılıyorsunuz. Aslında rahat olduğunuzu sandığınız şey alışkanlığınızdan başka birşey değil. Firefox'u kısa süre kullandığınızda IE'yi bir daha açmak istemeyeceğinizi garanti ederim. IE gibi her işletim sisteminde kullanamayacağınız, hatta bir işletim sürümünün versiyonlarında bile köklü farklılıklar gösteren bir browser ile kendinize devamlı iş çıkarmaktansa, neredeyse tüm işletim sistemlerinde ve sürümlerinde kullanılabilen, istediğiniz zaman rahatça kaldırılabilen, hatta USB diske yerleştirip yanınızda bile taşıyabileceğiniz(bkz: Portable Applications) bir browser kullanıcısı olmak size uzun vadede büyük kafa rahatlığı sağlayacaktır.

Tüm bunların yanında Firefox(Hatta o olmadı, Opera, Safari, bunlar da güzeldir) kullanarak biz web yazılımcı kardeşleriniz için de büyük bir hayır işlemiş olacaksınız. IE kullanılmadığında(veya pazarı kaybetmenin acısıyla Microsoft gerçekten kaliteli bir browser yaptığında) daha güzel siteleri daha hızlı şekilde üretebiliriz, siz de internette daha rahat ve eğlenerek dolaşabilirsiniz.

Hadi artık, hem kendinize hem internet teknolojisine bir katkıda bulunun, IE'den vazgeçin…

aç-kapa İçeriğin rss beslemesi kullanımda değil Yorumlar

Profili Göster
Erdal Taşdemir 29/06/2008

Murat KGirgin ' den alıntı :

iran nufusu turkiye ile eşit, belki daha da az, dışa kapalı bir toplum ve kişi başına düşen bilgisyar sayısı ve internet hızı turkiye ile kıyaslanmayacak kadar kötü. 260.000 download!neredeyse 4 kat!

Durum yeteri kadar vahim bence. Ben açık kaynak tarafını bir tarafa bıraktım, hızlı ve güvenilir bir sörf imkanı veremeyen bu yazılımdaki ısrar neden ? Biz türkler bu kadarmı alışkanlıklarımızda sabit fikirliyiz. Firefox u sevme ve sevdirme derneği olarak bizim "tüketicinin satın alma davranışları" nı değiştiren marka yöneticileri ile bir araya gelmemiz şart :)

Bir tilki insanları ancak bu kadar korkutabilir :)

Profili Göster
Erhan Kayar 30/06/2008

Şimdi yukarıdaki yazıyı gayet açıklayıcı bilgilendirici buluyorum. Fakat en sondaki "IE'den vazgeçin" yazısı bence bu yazının sonunda olmamalı.Sonuçta insanlar ne isterse onu kullanır. Biz bilgisini veririz kullanıcılar kararını. Bende bir Firefox kullanıcısıyım ama hiçbir zaman IE den vazgeçin demedim denmemesi gerekir diye düşünüyorum...

Profili Göster
Murat Çorlu 30/06/2008

"IE'den vazgeçin" cümlesi, öncesindeki bir çok cümlede olduğu gibi, esprili, arkadaş canlısı, naz makamında bir sitem aslında. Kimsenin kafasına vura vura Firefox kullandıramayacağımızı biliyoruz. Ancak ben her bilgisayar kullanana Firefox kurmasını tavsiye ederim. Hatta mümkünse kurar gösteririm farklarını. "IE'yi bırak, kurtul" da derim şakayla karışık. Bunda kızacak birşey yok :)

Profili Göster
Erhan Kayar 30/06/2008

Kızmadım darılmadım :) sadece fikir beyan ettim :)

Profili Göster
Yasemen Karakoç 2/07/2008

@murat çorlu; Bu yazıyı herhalde yeni bilgisayar satın alan bir ortaokul genç kitlesine hitap edecek şekilde yazdınız. Veya buradaki okurları bu yazıya bakıp geçecek kadar "tecrübesiz" sandınız. Evet firefox olmadan, ben bir web developer olarak "bir hiç"im , ama "vazgeçin" kelimeside sırf facebook denen saçmalıkta türkçe gezemiyorum diye çok saçma. Firefox 3.0 de yeteri kadar hantal ve ağır. Ciddi güvenlik açıkları var. Bence kıyaslama yapmak için daha "teknik" ve "somut" delillerle yazı yazmalısınız! şu gibi veya bulunan ciddi açıklar ve henüz çıkamayan yamalar gibi. bu gibi bu da varmış yok internet explorer daha mı Güvenli? Tabi ki "Hayır". Ama bir gerçek var ki: son kullanıcı herzaman ie kullanır. onu tercih eder. Kime kursam, daha sonra onu silip! ie de devam etmiştir. Hele ki opera tam bir baş belası, windows versiyonu safari hakkında düşünmek bile istemiyorum!

Profili Göster
Murat Çorlu 2/07/2008

Yasemen Hanım,

Evet, bu yazı teknik bir yazı değildi. Developerlar genelde Firefox'un değerinin farkında. Ama internet kullanıcılarının büyük çoğunluğunun geliştirmekle ilgisi yok. Fark ettiyseniz yazımın hiçbir yerinde güvenlik meselesine girmedim. Zira, kusura bakmayın ama, gösterdiğiniz o bir tane Firefox hatasına karşılık, IE'nin yıllardır düzeltmediği onlarca güvelik açığı vardır. Fakat şu bir gerçek ki, bu, son kullanıcı için hiçbir şey ifade etmiyor. Bahsedilen o güvenlik açıklarının ne manaya geldiğini bile bilmiyor kullanıcıların çoğu. Son kullanıcı browser seçerken, hızına, görüntüsüne ve işlevselliğine bakar. Bu sebeplerden Firefox adından söz ettirebiliyor. Zira eklenti özelliği bir çok kullanıcının ihtiyaçlarına cevap verebilecek çözümler sunuyor(Facebook denen saçmalıkta -ki 1.5 milyon Türk üyesinin olduğu söyleniyor- Türkçe gezebilmek gibi).

Bu kadar çok kişinin ısrarla IE kullanmasının temel sebebi alışkanlıktır, kim ne derse desin. Firefox için IE teması var. Onu kurun, logosunu IE logosu yapın, IE'yi de kaldırın. Kullanıcının hiçbir sıkıntı çekeceğini sanmıyorum. (Ta ki yaptığı siteyi Firefox'da hiç incelemeyen developerların sitelerine girene dek)

"son kullanıcı herzaman ie kullanır." demişsiniz. Firefox'un kullanım oranları %30'lara dayanmışken, bunların hepsinin web geliştiricisi olduğunu iddia etmek, bence pek mantıklı değil. Opera'nın bir baş belası olduğu fikrinize de öylece bakıp kalabiliyorum ancak. Hani güvenlik açığı deseniz, en temiz browser Opera'dır hal-i hazırda. Görsellik açısından Firefox'dan da IE'den de daha tatlıdır.

Ben bir web developer olarak browser incelerken, yazdığım CSS'in, Javascript'in yorumlanma kalitesine ve performansına bakarım. Kusura bakmayın, bunların hepsinde IE rezil vaziyettedir. Derdim IE'nin adıyla, sanıyla değil. IE, kodlarımı "en azından" Firefox kadar performanslı ve doğru yorumlasın, isterse %99 IE kullansın.

Evet, tekrar hatırlatayım. Bu yazı, web geliştirici olmayan o devasa internet kullanıcı topluluğuna hitaben yazılmıştır. Bir web geliştiricisinin ağzından tavsiye ve tatlı sitemdir. Çok çocukça bulduysanız, haklısınızdır, yazabilmek de bir kabiliyet. Zaten hiçbir zaman yazıda çok iyi olduğumu iddia etmedim. Umarım eleştirilerinizle daha faydalı yazılar kaleme almayı beceririrm.

Saygılarımla...

Profili Göster
Murat Kgirgin 2/07/2008

Sevgili Murat Çorlu öncelikle aramıza yeninden hoşgeldin.

Ben de bir kaç fikir beyan edip tartışmaya katkıda bulunayım,

Yassaman Hanım' ın önerdiği linklerdeki gibi umarım bir tarayıcıcıları analiz eden bir yazımz olur. Aslında yazı makale değildi ama buna rağmen makale bölümünde tuttuk. Çünkü hayli tartışmaya ve düşünce paylaşmaya açık bir konu.

Önce küçük bir haberi bildireyim; Mozilla Firefox 3.0 RC2 güncellemesi az önce otomatik olarak update etti beni. Gözle görülür bir hız artışını hissettim.

Özellikle 3.0 sürümünde ciddi bir yavaşlık vardı. MMIstanbulda kullandığımız JQuery .js dosyaları bizi ağlatacak derecede yavaş çalışıyordu. Şimdi bir sorun yok gibi.

Muhtemelen Murat Çorlu' nun yazsını ve buradaki yorulari okuyan hemen hemen herkes

Firefox son kullanıcılar için karmaşık gelebiliyor. Böyle düşünennler haklıdır fakar. Internet Explorerdan daha güvensiz demek pek mantıklı değil.

Son 10 yıl içerisinde Microsft' un IE icin çıkardığı güvenlik yamalarını ve son kullanıcıların canını yakan kredi kartı hackleme vakalarını düşünürsek sanırım güvenlik mukayesesi biraz daha netleşir.

Eğer son kullanıcılar IE kullanmaktan kaynaklı uğradıkları zararları MS' ten tazmin etmeyi başarabilseydiler Gates ve Ballmer şu anda Newyok' da metroda "homeless" vaziyetinde olurlardı.

Mozilla Firefox' un kişiselleştirmeye müsait yapısı, Opera' nın çıktığı ilk günden beri hem hızlı DOM derleme ve sunma kabiliyeti, Flock' un üye olduğum sosyal netwrklerdeki hesaplarımı anında bana ulaşılabilir kılması, müstakbel IE8 den bile her koşulda benim için tercih edilebilir kılıyor ilk üçünü.

Bunları son kullanıcı olarak yazdım.

İkinci kişiliğim olan Web Gelişticisi olarak da şunarı söyleyebilirim;

Firefox ve geliştirme aşamasında kullandığımız eklentileri olmasaydı MMIstanbul'u ve şu anda üzerinde çalştığımız diğer projeleri nasıl yapardık bilemiyorum.

Onlarca farklı js kodunu, 10 civarinda farklı css'i Firebug'la , Webmaster Tools'la test ettik.

30 yıllık milyar$ lik bir şirket olan Microsoft' un onlarca ücretli geliştirme aracı ve teknolojisi olmasına, elinin altında binlerce mühendisine rağmen, UI tasarımcılarına hayrına bir ücretsiz araç geliştirmemesi benim için FF' yi tercih etmemdeki en büyük nedendir. ( bazılarınızın hayır, ie icin bir dom test eklentisi var! dediğini duyar gibiyim. Onu sakın kullanmaynız, sadece IE yi değil win sisteminizi de kilitliyor! )

Firefox herşeyden önce hüsn-ü niyetdir.

Bugün %77 dolaylarında olan MS IE kullanıcıları birgün %1 e düşebilir!

İnanmayanlar bir dönem web arayüzü için geliştirme ortamı ForntPage' in %90 olan pazarını %0.5 e düşüren Microsoft' a biraz daha alıcı gözle baksınlar.

Profili Göster
Yasemen Karakoç 2/07/2008

Ben hemen hemen hiç ie kullanmam. IE 7 yi ancak tasarımlarım düzgün gözükür mü diye açarım. Fakat firefox 3.0 gerçekten berbattı. Siteleri açarken ağlatıyordu. 4 GB lik ram e sahip laptopumu kapatma düğmesinden kapatmak zorunda kaldım. PC yi kaç kere tekmelemek zorunda kaldım!! Henüz güncelleme gelmedi bana ama ne olur internet explorerden vazgeçmek için bana firefox 3.0 u önermeyin! çünkü kaç gündür bir çok sayfayı onunla açamıyorum. Kim bilir belki firebear demek daha doğru olur. Harbiden kilo almış bu firefox!! Körü körüne, şukadar download edilmiş şöyle olmuş böyle olmuş demek doğru değil. Kim nerde nezaman nekadar download etmiş, ne önemi var ki? En fanatik firefox kullanıcısı olan ben, firebug kullanırken, mouse u zabtedemiyorum :(( ayrıca konuyu başka yerlere çekmeyin lütfen! Bil amca ve mühendislerinin yaptığı işletim sistemini kullanıyorum evet, ama onların tarafını falan tutmuyorum. Sadece ie kullanmamak için bana sebep olarak ateş ayısını göstermeyin!

Murat Bey; Kesinlikle size katılıyorum. Ama inanın bana şu anki kullandığın firefox 3.0 işkence gibi. Gerçekten...(düzeltme) Güncelledikten sonra bile!

Profili Göster
Murat Çorlu 2/07/2008

Hoşbulduk Murat Bey. Uzun zamandır MMIstanbul'u takip edemiyordum. Geçtiğimiz günlerde tekrar bakıp farklı bir arayüz ve gelişmiş bir içerik görünce çok hoşuma gitti. Ben de katkıda bulunmak istedim ve daha önce sitemde paylaşmış olduğum bu yazımı burada da paylaşmak istedim. Bu sitenin makale formatına uygun düşüp düşmediğinden emin değilim. Bir sıkıntı verdiysem özür dilerim. Yazının silinmesinden hiçbir rahatsızlık da duymam. Site için en uygun olan neyse onu yapmaktan çekinmeyiniz lütfen.

Yasemen Hanım, sanırım Murat Bey'in ilettiği gibi ara bir versiyonda bir problem var. Zira bahsettiğiniz sıkıntıları ben hiç yaşamadım. Şu an bilgisayarımda IE5, IE6, IE7, Firefox 2, Firefox 3, Opera 9.5 ve Safari 3.1 kurulu. Siteleri test amaçlı bunlarla kontrol ediyorum ve en iyisinin Firefox 3 olduğunu görüyorum. Ancak belli ki bir performans sıkıntısı oluşmuş bazı durumlarda. Onu da çözeceklerini ümid ediyorum.

Firefox fanatiği değilim, hatta 9.5 versiyonunu ve DragonFly widgetini gördükten sonra her an Firefox yerine Opera kullanmaya geçebilirim. Ancak Murat Bey'in de bahsettiği o "hüsn-i niyet" beni de çok etkiliyor. O yüzden bir Firefox gönüllüsüyüm, nasip olursa Mozilla geliştirme grubuna da katılmak istiyorum. Firefox için eklenti denemelerim de oldu. Mozilla çalışma mimarisini öğrendiğimde de oldukça sevmiştim. Tüm bu sebeplerle Firefox'a kalbi bir bağlılıktan söz edilebilir, ancak bu sevgimi insanları kandırmak için kullanmam kesinlikle.

İyi niyetli paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum...

Profili Göster
Yasemen Karakoç 2/07/2008

hız testi 1 hız testi 2 hız testi 3 Tabi ki ben de hep firefox u amcamın ürettiği bir ürünmüş gibi sahiplendim. Burada bizbizeyiz! Şu 3.0 konusnda mütevazi olmaya gerek yok ;)

Teknik konulardaki tartışmalarda "iyi" veya "kötü" niyet söz konusn olamz. Doğrusuda budur.

Bi iyi niyet de gösterseler, bu sürüme liposakşın! yapsalar ne iyi olurdu...-hatta siz geliştirici iseniz bu konuda öncü olun lütfen!-Günde 10 kez hata raporu göndermekten kurtulurduk...

Profili Göster
Murat Kgirgin 2/07/2008

@Sevgili Murat,

Bin kere hayır, yazı çok isabet oldu. "Makale" den kastmız , akademik makale değil zaten, belki adına bu bölümün makale dışında başka birşey deseydik daha güzel olacaktı" derin mevzuular", "ağır konular " vb gibi.

Ben şunu anlatmak istemiştim "Yazın makale formatına uymuyor buna rağmen yerini değiştirmedik" derken;

Fikirsel bir iddia varsa, konu tartışmalarla genişler ve "akademik makalelerde" bir kişiden beklenen bilginin ötesinde kollektif bir çıktı sağlanır.

ayrıca,

Yazdığın yazı bazı şeylere neden oldu,

  • öncelikle konu tartışmaya çok müsait, güncel ve gerekliydi,
  • kısa bir fikir yazısı üzerine epey kaliteli yorumlar, deneyimler, 3 tane dış kaynaklı güncel yazı yolu, 3 tane performans testi ve analizi,
  • ve memleketimizde az rastlanır türden, tarayıcılar üzerine, geliştiriciler tarafından yapılmış yorumlar,
  • Tez - anti-tez ve sentez,)

sonuç; çok güzel :-)

Tarayıcıların tarihi, ortak ve farklı yönleri, yıllara göre kullanım yüzdeleri hatta tarayıcıların geleceği vb gibi bir kac sey de eklenirse güzel olacak.

Profili Göster
Erdal Taşdemir 2/07/2008

Site açılış hızlarını bilmiyorum ama browser application açılış hızında ie 7.0 çok ağır. Yani cidden firefox ile arasında uçurum var. Bunu ben evde, arkadaşımda ve iş yerinde test ediyorum. Birde ie local servera bağlanınca hiç tepki vermeden yaklaşık 5-6 saniye kitleniyor. Ben her şeyden önce hıza çok önem verdiğimdem firefox dan yanayım. Ama tabi mutlaka eksik tarafları da vardır.

Profili Göster
Cemal Tezcan 5/07/2008

Keşke Dünya'da sadece FireFox olsane güzel olurdu :) Webmastar'ların işide kolaylaşırdı.

Profili Göster
Mehmet SOYLU 6/07/2008

Bence opera mutlaka görülmesi kullanılması gereken bir browser. w3 uyumluluğunda zirvede olduğunu söylemekte lazım. www.opera.com diyorum. :)

Profili Göster
Safa kızılkaya 16/07/2008

Şu Firefox meselesine ben de bulaşayım dedim.

Söz konusu yazılım olduğunda stabil (kararlı, oturmuş, sağlam, Volvo anlamında) olanı kullanmayı tercih ederim.

Firefox sürümleri, stabil değil. Kabaca şöyle bir örnek vereyim: IE ile diyelim ki (1000) işlem yaptınız. IE'den kaynaklandığından emin olduğunuz bir hata ile karşılaşma oranınız da (3) olsun. Aynı işlem sayısına karşılık Firefox'tan kaynaklanan hata oranı neredeyse (20).

Bu oranı size kanıtlayamam. Ama kişisel deneyimim, Tilki ile daha fazla sorun yaşadığım yönünde.

Firefox 3'ü bu makalenin gazıyla indirip kurayım dedim. Üstelik henüz indirirken "Mozilla daha paket inmeden 3.1 yapar yamayla, acaba beklesem mi" diye de tereddüt ettim.

Neticede indi. Kurdum. Anneciğim bir yavaş bir yavaş.. Sizlerin deyimiyle ağladım.

Galiba nirengi noktası da burada.

Bir gecede 5 milyon fedai niye indirdik biz bunu? Daha hızlı diye. E yavaaş?

Neden yavaş?

Eyvallah para filan vermedik, TTnet'in kesesinden indirdik yazılımı. ( IE'ye de para vermedik ya neyse..)

Ancak, önceki Firefox sürümünden ve mevcut IE sürümlerinden daha hızlı olduğu özellikle vurgulanan, bu vurguyla son kullanıcıyı avlayan bir yazılım, kurulduğunda hakikaten hızlı olmalıdır.

Değilse, aldatılmışızdır.

Mozilla Foundation sanırım bir dönüm noktasında. Galiba Firefox, ticari bir işletim sisteminin içine entegre edilecek. (Mozilla Foundation'ın Mountain View'deki kapı komşusu olabilir mi?)

Ancak bunu yapabilmek için, önce tüm dünyadaki kullanıcı oranını agresif bir biçimde artırmak gerekiyor. Bir gecede 5 milyon paketi test ettiğimize göre, bu oran artacak.

Yazılım geliştirmenin çeşitli yöntemleri var. Biri de bu. "Açık kaynaklı ama ticari markaya bağlanmış bir kodu", komünar bir eda ile milyonlarca insanın feedback gönderebileceği "real-world" bir ortamda besler büyütürsün, sonra da arzu edilen ticari potansiyele ulaştığını gördüğünde aslına rücu edersin. Ticari markaya (Firefox) bağlanmış bir kod, siz ne kadar mıncıklama hakkına sahip olursanız olun, son bit'ine dek marka sahibinindir. Bu nedenle, biz son kullanıcıların, taraftar olmasındansa faydacı olmalarını öneriyorum.

Bakın ben nasıl faydalanıyorum:

Banka hesabımı kontrol ederken IE 7 kullanıyorum. (Bence siz de öyle yapın.)

Flash içeren, özellikle AS3 içeren bir site açacağım zaman IE 7 kullanıyorum. ( Flash player, Firefox ile AS3 içeren sitelere eriştiğimde kimi zaman debug moduna geçiyor. Sizde de oluyor mu?)

Dosya indirmek için IE 7 kullanıyorum.

RSS erişimi için Firefox kullanıyorum.

Gmail erişimi için Firefox kullanıyorum.

Travian oynamak için Firefox kullanıyorum. Sonra aşırı yavaşladığını görüp IE 7 ye dönüyorum.

Gazete okumak için IE 7 kullanıyorum.

Google erişimi için Firefox kullanıyorum. ( Ancak kimi zaman Google'da bulduğum sitenin linkini IE 7'ye kopyalayıp oradan devam ediyorum. Böyle birşey olduğunda Firefox'u bir süre cezalandırıp kapatıyorum.)

Görüldüğü üzere karma bir kullanım hali mevcut. Zaten olup olacağı da bu.

Şöyle bir varsayım silsilesiyle bitireyim de tarayıcı karmam tam olsun:)

Eğer IE bir araba olsaydı, onu her gün işe gidip gelmek için kullanırdım. ( Can tatlıdır.)

Eğer Firefox bir araba olsaydı, onu pazarlama müdürüme tahsis ederdim. ( Müşteri de tatlıdır.)

Eğer Opera bir araba olsaydı, onunla haftasonu Bebek civarında takılırdım. ( Ah Bebek! )

Profili Göster
kenan hudabi 21/07/2008

hala firefox kullanmayan mı var :) çok geri gerçekten...

Profili Göster
Arman ACAR 13/08/2008

herkes genel kızdan v.s den bahsetmiş fakat ben şu anda ff3.0 ın hızından gayet memnunum. benim için flash playerın hızı çok önemliydi. internet explorerda export çıktısı 2,7 mb olan bir swf dosyasını açmam yaklaşık olarak 47 saniyemi aldı. aynı uygulamayı firefox ile açmam ise sadece 18 saniyemi aldı. Bu testi Localimde uyguladım.

Fakat ff ninde ii ninde birbirlerinden eksik ve fazla özellikleri mevcut.

Bu yüzden şu anda bana kalırsa + da olan firefox.

yeni üyelik | şifremi unuttum

aç-kapa Toplantı Özgür Yazılım ve Linux Günleri '10

Özgür Yazılım ve Linux Günleri '10

İstanbul Bilgi Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Bölümü ve Linux Kullanıcıları Derneği'nin 9 yıldır düzenlemekte oldukları etkinlikler bu yıl `Özgür Y...
Kategori: Toplantı

aç-kapa Yarışma 3. Uluslararası Ekslibris Yarışması: İstanbul 2010

3. Uluslararası Ekslibris Yarışması: İstanbul 2010

İstanbul Ekslibris Dernegi, Feyziye Mektepleri Vakfı ve Işık Üniversitesi, kitaplar için mülkiyet işareti olarak kabul edilen ve üzerinde estetik dege...
Kategori: Yarışma

aç-kapa Konferans Yeni Medya ve Etkileşim Konferansı 2010 - Marmara Üniversitesi

Yeni Medya ve Etkileşim Konferansı 2010 - Marmara Üniversitesi

Generally speaking, the term "New" brought about debates. We try to open up and elucidate the term "New" along with "Interact...
Kategori: Konferans

aç-kapa Konferans 3. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı 2010: e-Öğrenme

3. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı 2010: e-Öğrenme

Konferans ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz: http://www.futurelearning.org.tr/katilim_cagrisitr.pdf ...
Kategori: Konferans

aç-kapa Toplantı IV. ANKARA TASARIM GÜNLERİ 2010

IV. ANKARA TASARIM GÜNLERİ 2010

IV. Ankara Tasarım Günleri, seminerleri, sunumları, etkinlik tarihleri boyunca gezilebilecek tasarım sergileri, video art gösterimleri, çeşitli worksh...
Kategori: Toplantı

üyeler Son Kahramanlar...

stats Kimler Burada? web stats

Son 1 dakika içinde MMIstanbul' da 62 (50 kayıtlı, 12 ziyaretçi) kullanıcı varmış. Login durumda olanlar aşağıda:

...

Blog Bölümü Blogevi.com'a Taşınıyor

Selam arkadaşlar MMIstanbul'da , tasarımcı ve programcıların blog yazılarını "feedleyerek" MMIstanbul okurlarını MMIstanbul dışın ...

7.500'üncü üyemiz Cem Koç!

Neler Yapılabilir?

500 Hatası Hakkında!

Reklam, MMIstanbul ve Yeni Projeler (Durumumuz Bu Tarzında)

coldfusion mysql ubuntu
 
sponsor adobe istanbul